Moravskoslezský Underground-Punkový RevírMoravskoslezský Underground-Punkový Revír

  • Novinky
  • Články
  • Reporty
  • Hudba
  • Poezie
  • Kluby
  • Koncerty
  • Kapely
  • Ziny
  • Slovník
  • Odkazy
  • Diskuze
  • Návštěvka
  • Info
  • Správa
  • Stop Podpantoflismu!

    poezie | phoenix | 14.řezen 2010 20:51:34

    Stop Podpantoflismu!Fejetonek o jednom bohužel zcela častém jevu...


    Stop podpantoflismu, napsala si jednou Radka do deníčku a já nechápala, co tím přesně myslí. To jako lidi nemají nosit pantofle? Radka se jenom tajemně usmívala a neodpovídala.
    Všechno mi došlo, až když jeden můj kamarád začal chodit s místní semetrikou. Kolikrát jsem si pak na Radku vzpomněla a do deníčku si to napsala taky.
    Zpočátku, kdy Marcel nechodil téměř vůbec ven, jsem to přikládala první fázi jeho vztahu. Fázi, kdy je člověk totálně zamilovaný a nedokáže se odlepit od objektu své lásky.
    Časem jsem však znervózněla. Kdykoli mi totiž Marcel na otázku, proč s námi nejde do hospody odpověděl, že se radši chce dívat na Ordinaci v růžové zahradě, měla jsem pocit, že není normální.
    Jednou se na chvíli mihl na koncertě naší oblíbené kapely. Plaše se rozhlédl a šeptem mi povídá: „Verča se nesmí dozvědět, že jsem tu byl“. V tom mu zazvonil mobil.
    Zděšeně se na mě podíval a pádil pryč. Konečně mi začalo docházet, proč má jeho Veronika přezdívku Semetrika. Samozřejmě proto, že se to rýmuje. To jsem však ještě netušila, co přijde.
    Marcel se asi půl roku neukázal a nebral telefony. Nejspíše ho upřímně zajímalo, jak dopadne Ošklivka Katka, od níž se nebyl schopen odtrhnout.
    Vzhledem k tomu, že jsem si uvědomovala, jak nekonečné tyhle seriály můžou být, rozhodla jsem se jednat. Prostě jsem na něj jednoho dne zazvonila. Otevřela mi Veronika a po sáhodlouhém rozhovoru, který se neustále točil kolem otázek, kdo jsem a proč jsem přišla, mě nakonec pustila dovnitř.
    Vešla jsem do kuchyně, která byla vymalovaná na růžovo. Vím, že Marcel tyhle barvy vždycky nenáviděl, ale asi ho dost ovlivnil ten seriál, takže jsem to přešla.
    Marcel seděl u stolu v županu a pantoflích a pomalu žvýkal cosi, co nebezpečně připomínalo něco zdravého.
    Tuším, že to bylo müsli. Zeptala jsem se, jak se má, ale v tu chvíli vešla do kuchyně Semetrika, že nám udělá kávu. Probodla Marcela pohledem a on ze sebe nesměle vymáčkl, že se má dobře. Pokoušela jsem se z něj vytáhnout, proč se neozývá, ale než stačil cokoli říct, zaskočilo mu to müsli v krku a Semetrika se hned ujala slova. Sdělila mi, že Marcel změnil životní styl a má spoustu práce s rekonstrukcí bytu. Zamrazilo mě a já si uvědomila, že nechci vidět zbývající místnosti.
    S vřelými díky za výborné kafe jsem téměř úprkem opustila Marcela i jeho pantofle.
    Nakonec jsme se po nějakém čase opět setkali. Seděl v hospodě, nezvykle zamlklý, jedl bůček a pil pivo.
    „Rozešli jsme se“ , řekl napůl nadšeně, napůl obezřetně jako by se bál, že ho někdo udá. „Nesnáším pantofle“ prohodil pak a já věděla o čem mluví. Na vycházky se v nich nedá chodit.

    Diskuze

    Do diskuse lze přispívat až po přihlášení či registraci.

    1 2 3 
    host mrtvola12.6.2010 18:56:33

    no a já zase oproti tobě tvrdím, že žádná národní identita nenexistuje. Je to podle mne stejný mýtus jako teorie lidských ras. Psychologii považuji tak trochu za pavědu, které se podařilo otevřít Pandořinu skříňku (Freud), a vypustit to temné, co dříme v našich hlubinách, do světa. Samozřejmě, že netvrdím, že za vznik národně-socialistické Hitlerovy III. říše mohl Freud, těch vlivů tam bylo více, ale i on a psychologie se na tom nacistickém svinstvu podíleli. Jasně, Freud má z mého pohledu pravdu v tom, že neexistuje dualismus (člověk-bůh, bůh-ďábel, dobro-zlo...), to samé najdeš třeba v budhismu a vlastně je to základem a cílem všech iniciačních systémů, ať už se jedná o magii, alchymii, nebo šamanismus a podobně. Ale oproti psychologům a psychiatrům zůstala tato informace skryta pro malý okruh lidí. Prostě to nebylo vpuštěno jako vědecky-racionální poznatek mezi masy.

    Můžeš si dělat prdel ze starých dědků, pohoda, ale pokud chceš, aby byla hustá, neměla by viset v myšlenkovém vzduchoprázdnu. Pouhé "Fuck Off!" jen pro "Fuck Off!" je o ničem. "Tak trochu zajímavý den" je super, spletl jsem se, nebyla to první, ale druhá , nebo já nevím která věc, co jsi tady hodila. Máš na to, abys napsala kvalitní mega bombu. Ty další kusy jsou už slabší, sorry, sestupná tendence. Méně je někdy více. Asi mě pošleš do hajzlu, ale řekl bych, že bys potřebovala trochu méně sebejistoty a trochu více pokory k rozumem nepoznatelnému neznámu, nebo tak něco


    phoenix30.5.2010 19:32:32

    já se zrovna musím učit a víte přece jak to chodí..místo toho radši vedu krapet nesmyslné debaty na netu to jen abyste věděli, proč tu tak zaníceně píšu hoste P. proč se tak neuvěřitelně urážíš,knedláku? tys mi ten argument totiž nevyvrátil, v tom je ten problém. Já totiž píšu o voze, ty o koze, to ti celou dobu naznačuju. Tvoje argumenty jsou úplnš o něčem jiném než o tom co píšu já..ale jak se můžeme domluvit, když ty se hned urazíš místo abys odůvodnil to, co popisuješ? kdo tady má pak vést dialog, když při sebemenším nepochopení se, je hned na tvé straně oheň na střeše?to se nedivme že si tu pak každý žvaníme sám pro sebe..nicméně mě to bavímohu tak alespoň obdivovat svou dokonalou inteligenci a jedinečné nevyvratitelné názory to víš, já jsem věčný cynik a narcistka anic neberu vážně, takže chápu, že jsem na tebe moc silný dialogový soupeř kurník, to kdybychom byli ve starém Římě...To by sis se mnou asi musel vzít radši prášek na uklidnění


    host phoenix29.5.2010 21:49:39

    oukej odpovez,a diky za oceneni povidky


    host mrtvola29.5.2010 21:16:26

    phoenix: moc se mi líbila ta tvoje povídka, co jsi tady hodila posledně, hustá prdel.

    Jinak na tu tvoji poznámku z 29.5.2010 13:45:56 ti odpovím zítra. Je to na článek o několika stránkách :-)))))


    host P.29.5.2010 20:05:58

    Takové diskuse mám nejradši: ty tu vytáhneš nějaký argument, já ti ho vyvrátím, a ty napíšeš, že jsem tvůj feuilleton nepochopil. Taky bych mohl napsat, že jsi mě vůbec nepochopila, já totiž nepsal nic o individuálních charakterech. Nežli vést dva monology, tak navrhuju raději to utnout.


    host phoenix29.5.2010 13:55:14

    a jinak ještě poznámka:já jsem se samozřejmě nechtěla navést do aktivních revolučních lidí, kteří zde žili za komunismu( to by si tak mohli vzít jen vztahovační zakomplexovanci s nízkým sebevědomím, kteří zde opravdu nic moc nezrobili) a říct, že tady nikdo nic nedělal a všichni jen pasivně příjmali nadvládu. To si rozhodně nemyslím. Vím, že to bylo těžké a mnozí prokázali odvahu i jen napsáním jedné básničky. To je samozřejmě šlechtí. Bylo tady však i dost takových( více než těch aktivních), co jen seděli na prdeli a blbě čuměli. No a tady se vracíme zpět k mému původnímu vyjádření, že češi mají v národním charakteru veliký potenciál zvítězit, viz třeba ta Charta. Jenom se nesmí nechat odradit prvními neúspěchy a bojovat až do konce a za žádnou cenu nepřejít do pasivity. Protože v tu chvíli se z revolučního rytíře stává vepřák-knedlák.


    host phoenix29.5.2010 13:45:56

    jenže vy dva jste nepochopili, co si myslím Já si myslím totiž, že pravda je obojí. I to, co tvrdíte vy i to, co já.Lidi mají svou vlastní identitu každý odlišnou od jiných, to je snad jasné, měla jsem 2 roky psychologie To, o čem tu hovořím je to, že kromě vlastní identity má každý i identitu národní, která ho nějak určuje. Někoho třeba ne, ale já pozoruju, že dost lidí jo. Prej, že jsem nějaký komunistický plánovač, chachacha, mrtvolo. tady se někdo snaží přechytračit můj chytrý názor ,ale detail je ten, že jsi mimo mísu.Ale jinak je hezké, že jsi muž v domácnosti, s tím já souhlasím Musím si najít někoho, kdo rád pomývá nádobí, páč já to nesnáším


    host mrtvola28.5.2010 22:22:56

    phoenix: naprostý souhlas s P., žádný typický český muž, nebo žena, neexistuje (každá Češka také není kurva), ani žádný celonárodní charakter. Máš k tomu přístup jako komunistický plánovač, který považuje společenství občanů za občanskou společnost, tedy za nějakou beztvarou plastelínu, a snaží se ji uplácat směrem ke svým pofiderním ideálům. V našem národě, ve složité otevřené společnosti, ve spontánním řádu lidské interakce, existují miliony nejrůznějších charakterů, miliony odlišných individuí, miliony odlišných obličejů a postojů ke každodenní realitě.

    Třeba já nesnáším gender, to je fakt hrozná píčovina, ale vařím, umývám nádobí, uklízím a s přebalování plínek nemám problém. Je to prostě o respektu, oba dva se ženou pracujeme a vzájemně se dělíme o role v rodině. Mám úplně na háku, jestli jsme nějací standardní Pepa Novák & Dáda Nováková, o to vůbec nejde


    host P.28.5.2010 19:07:01

    Spíš než Německo reagovala německá vláda, řekl bych. Průměrný Japonec je daleko poslušnější ovce, než průměrný Čech, viz japonské firmy a jejich zaměstnanci, totalita par excellence. A co legie za 1. sv. války, letci a Tři králové za 2. světové, Mašínové, Palach, disent, Charta 77 atd.? Jistě, jen výjimky, potvrzující pravidlo české zbabělosti a bezpáteřnictví. Opravdu myslíš, že bylo lehké nadávat na komunisty a sem tam proti tomu napsat báseň? Tu každodenní buzeraci, výslechy a mlácení třeba kvůli pár básničkám, které u mně našli, bych ti nepřál zažít. Nepsal jsem o rozdílech mezi Ostravákem a Brňákem, ale například o lidech z Beskyd, formovaných drsnou horskou krajinou (kamenitá políčka, chudoba, dané slovo zákonem apod.) a obyvatelích bohatých, úrodných nížin, tedy o předcích, jejichž geny už jen doznívají; je jasné, že mezi ostravským a brněnským rockerem zase takový rozdíl nebude... No nic, nechme už toho, nic ve zlým, jak říkáš, hlavně že jsme si pokecali.


    phoenix28.5.2010 16:58:25

    jinak ještě unifikace... je nanic, ale to je o tom, že ti lidi mají malé sebevědomí prosadit sami sebe a tak jednají podle nějakých pitomých vzorců, které jim vpodstatě říkají, co mají dělat a oni nemusí přemýšlet ani za nic bojovat. což se tedka děje čr...nikdo nás zrovna neokupuje, tak je to tady takové rozbředlé i co se politické situace týče, protože nikdo nemá žádný názor a nikdo mu neříká, co máme dělat.Ono bylo lehké nadávat na komunisty a sem tam proti tomu napsat básen..ale delej neco, když ten nepřítel nestojí bezprostředně před tvýma očima, ale hezky skrytý, tak že o něm nevíš...a ten nepřítel není konzum, ale to, co mají ti lidi v sobě..tu nekonečnou pasivitu..no jo češi umí bojovat jako hokejisté, ale umí chodit jako ovce na porážku a je jen na nich, co si zvolí..takový japonec by podle mě radši spáchal harakiri..mají v sobě tak nějak více energie se mi zdá..a co teprve takoví brazilci, argentinci, latinoameričani?to nejsou žádní vuřtíci...mají zase jiné vlastnosti a ponožky do sandálů si u nich asi moc nedávaj, páč tam beztak polovina lidí chodí boso


    phoenix28.5.2010 16:51:57

    no, já si právě myslím, že národní charakter prostě existuje, jelikož jsem maturovala z dějěpisu před dávnou dobou a když vidím, jak se ti lidi chovali a chovají jako národ, když třeba něměcko reagovalo na stejné problémy úplně jinak , tak prostě musím oponovat to se na mě nezloba nic ve zlým myslím, že je jasné, že člověk od člověka se velice liší. ale já si prostě nemůžu pomoct, nejradši mám čechy. kecala jsem párkrát i s borcema z anglie a německa, a věř mi oni jsou prostě jiní než čeští rockeřimají i jiné zvyky...a jestli to je brnák nebo ostravák, tak markantní rozdíl tam nevidím...ale máš pravdu ostraváky mám nejradši, bo mluví krátce a i tak uvažujou, rychleji a střízlivěji(aspon někteří)


    host masaj27.5.2010 18:48:20

    P: ja bych to zúžil spíše přímo na jednotlivce..pravda že taková koncentrace typů deka na hlavě+ponožky v sandalach+tílko a spálené záda je na SM největší, ale vzorce chování už bych podle regionu rozhodně nerozhazoval..


    host masaj27.5.2010 18:48:19

    P: ja bych to zúžil spíše přímo na jednotlivce..pravda že taková koncentrace typů deka na hlavě+ponožky v sandalach+tílko a spálené záda je na SM největší, ale vzorce chování už bych podle regionu rozhodně nerozhazoval..


    host P.27.5.2010 18:20:24

    Ale já jsem nepsal o výjimkách, ale o tom, že ani v tak malé zemi, jako je ČR, neexistuje nějaký "celonárodní" charakter, povaha, souhrn vlastností nebo jak to nazvat. Prajzák používá jiné vzorce chování, než Pražák, Brňák se liší od Plzeňáka a člověk z Beskyd nebo Šumavy od člověka z Polabské nížiny nebo Hané. Obyvatelé Slovácka mají blíž ke Slovákům, než k Čechům, obyvatelé Těšínska zase blíž k Polákům atd. Už to ale tolik neplatí o nejmladší generaci, kterou víc, než krajina a rodové zvyky a tradice formuje internet a hypermarkety, které jsou všude stejné. Unifikace, zestejnění, toť heslo dneška.


    phoenix26.5.2010 16:34:07

    osobně bych si nechtěla nic začít s arabem..pár jsem jich měla to štěstí poznat..no, co vám budu vykládat..víte jak zachází se ženami ve své zemi a pokojské považujou za služky, když dorazí sem, takže asi tak. jako žena se jim vyhýbám ganz sicher velikým obloukem


    phoenix26.5.2010 16:31:26

    ale, tak to je jasné,že škatulkování nikdo nemůže brát stoprocentně vážněono to je jenom orientační jako třeba u rozdělování hudby. jsou kapely, co tvrdí, že hrajou hc a další kapely, co hrajou hc a každá je stejně úplně jiná a mnohdy to třeba hc nepřipomíná ani za mák. typické jsou kapely, které hrajou psycho-emo-rocknn´roll-crust-grind dohromady a nebo metalcore-ska-rock a podobnéto už člověk ani nepozná, co ta kapela vlastně hraje, když to slyšítakže máš čecha, co žije v Americe a pochází z Ostravy a taky nepoznáš odkad vlastně je samozřejmě existuje nezměrné množství vyjímek, ale nemůžete popřít, že některé povahové rysy jsou určitým státům dané a to že existujou vyjímky, tož to jen potvrzuje pravidlo


    host masaj24.5.2010 22:08:39

    a jak tu ve čtvrtek hrali v kočce irové, tak další ráno jeden z nich měl ponožky v sandálech tak sem teš valil čočky


    host P.24.5.2010 21:14:39

    S tím škatulkováním opatrně, chlap z Mostů od Jablunkova se liší od týpka z Mostu víc, než Francouz od Belgičana, tak jakýpak typický český muž... Tyhle "národní" povahy nebo vlastnosti jsou jen mýtus 19. století... Průměrný konzument je všude plus minus stejný... A znám pár Američanek středního věku, jejichž české vrstevnice vypadají o 20 let starší...


    phoenix24.5.2010 18:48:32

    ještě krátká úvaha o českých mužích a českých vztazích...jelikož se velice často hovoří, o tom jaké jsou české ženy a jaké by měly být a co by měly dělat, většinou jsou teda oceňovány hlavně kvůli svého vzhledu, že prý údajně vypadají lépe než třeba němky nebo američanky..no to samozřejmě souhlasím(nicméně já jsem i nesmírně inteligentní a málokdo mě překonává), ale myslím si, že muže by taky někdo měl více rozebrat, neboť my dokonalé krásné české ženy si přece musíme někoho zvolit za manžela(a nebo taky radši ne)já si prostě myslím, že typický český muž má ve srovnání s jinými národnostmi absolutně skvělé vlastnosti, které mu byly dány historií a kulturou téhle země:schopnost snášet utrpení, schopnost vycítit příležitost, schopnost týmové spolupráce, schopnost prosadit se a schopnost zvítězit!(jak dokázali i zlatí čeští hokejisté:-) )Ovšem pokud v sobě tohle neobjeví, stane se z něho nafoukaný vepřoknedlozelo-buran(často "manažer"), co se příliš sebelituje,dělá chytrého, chlastá pivo, žere párky a steaky, což považuje za projev mužství a očekává že bude obskakován hodně málo inteligentní kozatou krasavicí, co mu bude prát a zašívat ponožky a hystericky na něj ječet s válečkěm v ruce, když se pozdě vrátí z hospody. Těmhle typům vyhovujou zakomplexované hysterky, které si z nich udělají bačkoráky a pak tady společně žijou a plodí rozmazlené fakany a ani jeden v sobě neumí najít to dobré, co v něm je a pak se podívejte jak tahle společnost vypadá...(jednoho dne radši emigruju na Nový Zéland s někým, kdo nebude zaostalý ve směru, jež jsem teď zmínila) .v poslední době si všímám, jak si burani a buranky nachází své partnery(nebo někoho jiného na koho se upnou) a každý si už pak hrabe jen na svém písečku, všude vládne povrchnost, pomluvy a každý se pořád snaží prosadit jenom sám za sebe, dělá chytrého(jako někteří chlapci ve zdejších diskuzích, do nichž nemá smysl se zapojovat)každý furt jenom něco očekává, ale nic si není ochoten vydřít a přetrpět, akorát blbě žvaní o anarchii, která vypadá tak ,že se dotyčný ožere jako prase a myslí si,že je punkový král..prý sex, drogy a rocknroll..ale kdeže!spíše ubohost, trapnost a zoufalost.. tak si tady žijeme..nikdo nemá přátele( to si jen nalhává, aby mohl ty lidi kolem sebe využít pro zábavu), pouze známé známé akaždý je ve skutečnosti dojebaný i když se sem tam snaží hrát si na štěstí, lásku a pohodu. no je to špatné, špatné, tak s tím něco dělejte


    1 2 3